Stylistki / styliści rzęs to często zabiegane osoby. Zwłaszcza ta część z nich, która prowadzi własną działalność. Na nich, poza samymi zabiegami, czeka codziennie cała masa innych obowiązków. Ta masa wije się jak wielki, tłusty kot, który mruczy irytująco w nadziei, że ktoś wreszcie się nim zajmie. Dlatego ważne jest, by tam, gdzie to możliwe, wprowadzać procesy, które nieco zautomatyzują usługę, zdejmując nam część zmartwień z głowy. Jednym z prostych i niezwykle pomocnych narzędzi jest ankieta przedzabiegowa. Pytania, które de facto musisz zadać, zostają w pewnym sensie zautomatyzowane i to “papier zadaje je za Ciebie”.
Jakie pytania powinny bezwzględnie znaleźć się w ankiecie przedzabiegowej?
Każdą ankietę warto rozpocząć od pytań o dane, dzięki którym w razie potrzeby w przyszłości będziesz w stanie jednoznacznie zidentyfikować klientkę / klienta. Zatem: imię i nazwisko oraz jakiś kontakt, np. numer telefonu, to niezbędne minimum.
Kolejną istotną informacją, jaką powinniśmy uzyskać, jest informacja o występowaniu ewentualnych przeciwwskazań do zabiegu przedłużania rzęs. Najlepszym sposobem jest ich wymienienie oraz prośba o wskazanie tych, z którymi klientka / klient mierzy się obecnie lub mierzył w przeszłości.
Ostatnim z pytań niezbędnych, będzie pytanie o oczekiwany efekt. O ile nie rekomendujemy, by w każdym wypadku wykonywać dokładnie to, czego zażyczy sobie klientka / klient (zdarzają się sytuacje, w których żądana stylizacja po prostu będzie niewskazana), o tyle na pewno w każdym wypadku warto wiedzieć, jakie ktoś ma preferencje co do finalnego efektu i je uwzględnić.
O co jeszcze spytać w ankiecie przedzabiegowej?
Ankieta przedzabiegowa służy głównie bezpieczeństwu osoby poddawanej zabiegowi, jednak stanowi również pewnego rodzaju zabezpieczenie dla stylistki / stylisty. Dobrze jest zamieścić w ankiecie przedzabiegowej pytania dotyczące kwestii, które mogą przekładać się między innymi na trwałość aplikacji. Najczęstszymi czynnikami będą tutaj: przyjmowane leki, ciąża, miesiączka.
Warto również w ankiecie powtórzyć (bo mam nadzieję, że pytasz o to przy zapisywaniu nowych klientów ????) pytanie o wcześniejsze doświadczenia z przedłużaniem rzęs. Kiedy masz do czynienia z kimś, dla kogo jest to totalnie pierwszy raz na stole rzęsowym, to pamiętaj, że informowanie takiego kogoś, o tym, co zaraz się wydarzy, co poczuje itd. – jest oznaką bardzo profesjonalnego podejścia.
Ankieta przedzabiegowa a RODO i zgoda na wykonanie zabiegu
Zasadniczo, ankieta przedzabiegowa dotyczy kwestii technicznych samego zabiegu. Dla wygody swojej oraz klientki, warto jednak dodać do niej informacje, które nakłada na nas obowiązek informacyjny RODO.
Aby spełnić obowiązek informacyjny, musimy klientkę / klienta poinformować:
– o tym, kto jest administratorem danych, które klientka / klient nam powierza – przykładowo, jeśli prowadzisz działalność jednoosobową, to właśnie ta działalność będzie administratorem danych klienta;
– o celu przetwarzania danych – w przypadku zabiegu celem może być posiadanie dokumentacji archiwalnej (dowodowej) oraz cele statystyczne;
– o czasie przetwarzania danych – czyli o tym, jak długo dane będą znajdować się w Twojej bazie;
– o prawach, jakie przysługują klientowi względem pozyskanych danych – np. prawie do żądania usunięcia ich z bazy przed upływem czasu wskazanego w podpunkcie powyżej;
– o tym, gdzie klientka / klient powinna kierować swoje żądania względem danych – czyli np. właściwy adres mailowy.
Warto także do ankiety dodać formułę, stanowiącą zgodę na wykonanie zabiegu zgodnie z informacjami zawartymi w ankiecie. Jest to dobre zabezpieczenie w przypadku ewentualnych nieuzasadnionych roszczeń od nie do końca uczciwych klientów.
RODO oraz zgoda na zabieg narzucają pewnego rodzaju indywidualny charakter treściom, które ich dotyczą – chociażby ze względu na dane Twojej działalności, które powinny się w nich znaleźć. Jeśli jednak chodzi o część zabiegową, to przygotowaliśmy dla Ciebie wzór, którego śmiało możesz używać. Do pobrania poniżej (kliknij):
Ankieta przedzabiegowa