Jeżeli w nowym roku masz zamiar brnąć w jakiekolwiek postanowienia, to koniecznie rozważ postanowienia dotyczące dbania o zdrowie. Stylistki rzęs, z którymi mam bliski kontakt, bardzo często narzekają, że nie mają czasu na cokolwiek, co nie jest związane z pracą. Rozumiem to. Sama też miewam grafik tak napięty, że zapominam o własnym ciele. Jednak im dłużej zwlekasz z wdrożeniem dobrych nawyków tym więcej ryzykujesz. Każdy dzień spędzony z utrzymaniem niezdrowej rutyny przybliża Cię do przedwczesnego końca Twojej kariery oraz strat finansowych. Stylistki, które nie dbają o zdrowie “wysiadają” wcześniej (np. z powodu kłopotów z kręgosłupem) i życie zmusza je do inwestowania w leczenie. O wiele lepszą strategią jest zapobieganie.

Stylistka rzęs nie ma czasu dbać o zdrowie

To przekonanie wynika z nastawienia, że wszystko w życiu trzeba robić na 120%. Wśród stylistek rzęs jest zapewne wiele perfekcjonistek, które wpadają w pułapkę takiego myślenia. Z tego powodu wolą nie zrezygnować z małych (wręcz mikroskopijnych) kroków, bo wychodzą z założenia, że nie mają one sensu. Zdradzam sekret: to nieprawda! Nawet kilka minut dziennie poświęcone na prozdrowotne czynności jest lepsze niż zero minut. Zaufaj mi dziś, a podziękujesz sobie za 10 czy 15 lat.

Na jakie problemy narażona jest stylistka rzęs?

  • Praca stylistki wiąże się z wielogodzinnym siedzeniem. Plecy, oczy, dłonie – to główne narzędzia naszej pracy, które narażone są na przeciążenia i kontuzje.
    Przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie prezent, w postaci listy prostych ćwiczeń i czynności, które zdecydowanie pozytywnie wpłyną na Twoje ciało i duszę. Zerknij, jak proste są to rzeczy!
  • Po każdej klientce zrób trzy przysiady. Pamiętaj o utrzymaniu prostych pleców, rąk przed sobą i nóg równolegle!
  • Zadbaj o to, by kilka razy w ciągu dnia znaleźć minutę, kiedy usiądziesz prosto, zamkniesz oczy i skupisz się tylko na głębokim oddychaniu. 🧘‍♀ Możesz to robić nawet w toalecie! 😄
  • Pajacyki są super! I działają czasem nawet lepiej niż kawa. Zrób kilka po każdej klientce, od razu odechce Ci się spać i pobudzisz swoje mięśnie po okresie siedzenia. Śmiało możesz je łączyć z przysiadami.
  • Masz kilkuminutową przerwę? Włącz muzykę – tę, którą lubisz i po prostu się do niej pobujaj. Staraj się, by ruchy nie były oszczędne, naciągaj mięśnie. 💃
  • Po każdej klientce chwyć pęsetę, skup na niej wzrok, a następnie zbliżaj i oddalaj ją od oczu – w ten sposób ćwiczysz akomodację oka!
  • Po każdej klientce wypij na spokojnie szklankę wody. Pamiętaj, by nawadniać swój organizm najlepiej, gdy będzie to mineralna woda niegazowana.
  • Przypilnuj, by trzymać telefon na wysokości oczu, a nie pochylać głowę. Wystarczająco mocno nadwyrężasz szyję w trakcie wykonywania zabiegu.
  • Spójrz przez okno. Przez 30 – 60 sekund skup się tylko na tym, by mniej więcej co sekundę mrugnąć i ponownie spojrzeć w dal.
  • Pamiętasz, kiedy robiłaś pajacyki? Wyobraź sobie, że jesteś cheerleaderką – włącz skoczną muzykę i skacz do rytmu, wymachując rękami. Jeśli podczas zabiegu masz głowę pochyloną, kiedy tylko możesz, odginaj ją do tyłu i bujaj nią delikatnie na boki, jakbyś naprawdę mocno wczuwała się w muzykę.
  • Gumę do żucia powinno się trzymać w ustach do 10 minut. Tak krótki moment spowoduje, że odczujesz odświeżenie, ale nie nadwyrężysz mięśni żuchwy. 👀
  • Połóż się na brzuchu na łóżku, podeprzyj rękami i wyprostuj je tak, by wygiąć kręgosłup w łuk. Żeby wzmocnić efekt rozciągnięcia, postaraj się spojrzeć na sufit. 🐍
  • Pamiętaj o jedzeniu! 🍽 Regularne posiłki są fundamentem zdrowia, a praca z pustym brzuchem powoduję osłabienie, brak energii czy również szybszą irytację.
  • Dobra stylistka to wyspana stylistka! Przynajmniej godzinę przed snem uznaj za czas bez elektroniki, by Twój organizm mógł w spokoju zacząć wytwarzać hormon snu. 😴
  • Jako kobieta biznesu zapewne sporo czasu spędzasz przed komputerem. Przypilnuj, by podczas pracy Twoje łokcie miały podparcie zminimalizuje to napięcie pleców. 👩‍💻
  • Mieszasz klej? Ruszaj ciałem razem z ręką niech mięśnie mają chwilę wytchnienia po długim siedzeniu.
  • Kiedy tylko możesz, wybieraj schody zamiast windy – aktywność spontaniczna jest bardzo ważna dla pobudzenia mięśni! 🏃‍♀
  • Podczas zabiegu pilnuj, by Twoje stopy leżały płasko na podłodze. Nie zakładaj nogi na nogę i nie siadaj po turecku te pozycje nie są dobre dla kręgosłupa.
  • Zrób sobie przysługę i umów się do okulisty – wzrok obok dłoni jest Twoim narzędziem pracy. Warto go badać raz na jakiś czas, żeby jak najszybciej zapobiec trwałym uszkodzeniom.
  • Stań przed lustrem, ustaw telefon tak, by w aparacie było widać twarz, a potem nagraj różne miny – mięśnie twarzy także trzeba ćwiczyć! 😝
  • Bądź flamingiem! 🦩 Stań na jednej nodze, stopę drugiej przyłóż do kolana i rozłóż ręce na boki. Staraj się utrzymywać równowagę jak najdłużej.
  • Jeśli nie masz miejsca w salonie, by móc poskakać sobie na skakance, wystarczy kawałek podłogi, by pomiędzy klientkami urządzić sobie krótką serię zwykłych podskoków.
  • Przeciąganie się jakbyś dopiero wstała z łóżka, jest bardzo wartościowe nawet w ciągu dnia! Łączysz wtedy głębokie oddychanie z krótkotrwałym napięciem mięśni!

Nadal uważasz, że nie masz czasu?

Jeżeli uważasz, że niczego z powyższej listy nie jesteś w stanie wcisnąć w swój plan dnia, to mam dla Ciebie ostatnią radę. Zadzwoń do jednej klientki z każdego dnia i przełóż jej wizytę. Zwolnisz w ten sposób przynajmniej około godziny (a często i znacznie więcej), w ciągu której na pewno będziesz w stanie zrobić coś dobrego dla siebie.

0