Spory odsetek dziewczyn, po odbyciu kursu przedłużania rzęs, prędzej czy później porzuca nowe zajęcie. Przyczyny zapewne bywają różne, ale powiedzmy to sobie szczerze – gdyby każdej z nas udało się stosunkowo szybko zbudować solidną bazę klientek, to nie rezygnowałybyśmy z rozwijania swojej kariery w stylizacji rzęs.

Pozyskiwanie klientów i sprzedaż są łatwe i trudne zarazem. Łatwe – ponieważ istnieją setki źródeł informacji (często darmowych) na temat tego, jak to robić i nie jest to skomplikowane. Trudne – bo pomimo istnienia tych źródeł, tak wiele z nas wciąż ma z tym problem.

Dzisiaj podrzucam Wam kilka pomysłów na to, skąd pozyskiwać klientki na początku swojej rzęsowej przygody. Są sprawdzone – zadziałały w moim przypadku. Oczywiście to, czy zadziałają w Twoim zależy od wielu czynników – np. od tego, czy będziesz wytrwała i konsekwentna. Pamiętaj, że budowanie bazy stałych klientek to raczej maraton. A w maratonie czasem pieką nogi, czasem pewnie dopadają mdłości, czasem bolą pięty… Tak mi się przynajmniej wydaje, choć nigdy nie biegłam w maratonie… W każdym razie zmierzam do tego, że budując bazę klientek musisz się nastawić, że czasem może być ciężko, czasem trochę nieprzyjemnie, ale pamiętając o celu – będzie Ci łatwiej wytrwać.

Do rzeczy! Oto kilka sprawdzonych źródeł, z którego klientki mogą popłynąć strumyczkiem, strumieniem, a w końcu rwącą rzeką:

1. Rodzina i przyjaciele – to pierwsze, bardzo ważne (przynajmniej na początku) źródło. Bliskie Ci osoby nie będą miały problemu ze zrozumieniem, że Twoje pierwsze zabiegi mogą trwać nieco dłużej i że potrzebujesz praktyki, by się doskonalić. Nie będą miały też problemu z szepnięciem dobrego słówka na Twój temat swoim znajomym.

Naturalnym jest wykonanie kilku, może kilkunastu pierwszych aplikacji “po kosztach” – za darmo lub jedynie prosząc o pokrycie kosztów zużytych produktów. Ale to w końcu Ty bardziej potrzebujesz praktyki, niż Twoje pierwsze klientki nowych rzęs 😉

2. Miejsce aktualnej pracy – większość kursantek, które miałam przyjemność szkolić, przychodzi na kurs, będąc już gdzieś zatrudnionymi. Tak też było w moim przypadku – tytuł stylistki rzęs otrzymałam pracując w jednej z restauracji w Londynie. Jeżeli pracują z Tobą jakieś kobiety, to nie miej oporów mówić im wprost, że rozwijasz swoją pasję i możesz wykonać dla nich stylizację. Oczywiście – tutaj również nie warto szaleć z ceną, ale jeżeli czujesz, że łapiesz już wprawę, to szukaj zarobku i niech cena będzie nieco wyższa niż poniesione koszty.

3. Miejsca, w których bywasz w czasie wolnym – kawiarnie, knajpy, kluby, sklepy. Możesz oferować zabiegi tym, których tam spotykasz lub po prostu się dogadać i zostawić gdzieś swoje wizytówki, poprosić o ich dorzucenie do ulotek macierzystego biznesu. Dobrze działa tutaj oferowanie jakiejś dodatkowej wartości dla klientów danego miejsca – możesz np. poprosić o wręczanie Twoich wizytówek w zamian za zniżkę dla klientek z tego polecenia. To sytuacja win-win – każdy tutaj coś zyskuje. Ty – zasięg w nowej grupie klientów, miejsce – zwiększa konkurencyjność swojej oferty, poprzez dodanie wartości w postaci zniżki na Twoje usługi, klienci miejsca – zniżkę.

Innym dobrym pomysłem jest oferowanie polecającej Cię osobie czy podmiotowi niewielkiej prowizji od każdej klientki, która pojawi się z tego konkretnego polecenia.

4. Miejsca o pokrewnym, ale niekonkurencyjnym profilu – zakłady fryzjerskie, salony paznokci, makijażystki itd. Jest ich tyle, że na pewno znajdziesz takie, które będą chciały z Tobą współpracować. Zasady mogą być podobne, jak w punkcie trzecim – Ty oferujesz zniżkę dla klientów partnera, a partner – dla Twoich.

Plusem tego rodzaju współpracy jest niezaprzeczalny fakt, że ludzie odwiedzający takie miejsca to ludzie, którzy przywiązują uwagę do swojego wyglądu, więc istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że będą zainteresowani upiększeniem swojego spojrzenia.

5. Facebook – to obecnie jedno z najlepszych miejsc do promocji swoich usług. Przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych, rzędu kilkuset złotych miesięcznie, jesteś w stanie wygenerować fajną ilość klientek i dodatkowo zbudować mini-społeczność wokół swojego biznesu. A to w dzisiejszych czasach niezwykle istotne.

6. Reklamy Google’a – te potrafią również być bardzo skuteczne, o ile masz swoją stronę www. Wbrew pozorom, postawienie prostej wizytowej strony nie jest ani drogie, ani bardzo trudne. Są serwisy, które bardzo, ale to bardzo ułatwiają cały proces, jak np. Wix.com.

Jeżeli już dysponujesz własną stroną www, to dzięki reklamie google’a wyświetlisz się w pierwszej kolejności osobom, które w Twojej okolicy wpisują w wyszukiwarce np. “przedłużanie rzęs”. Czyli widzą Cię dokładnie wtedy, kiedy szukają konkretnej usługi, którą świadczysz!

7. Darmowe serwisy ogłoszeniowe – ich skuteczność zależy od tego, gdzie prowadzisz swoją działalność. Z mojego doświadczenia – w Londynie ogłaszanie się w takich serwisach fajnie działało. W Warszawie – już nie tak fajnie. Jeżeli mieszkasz w mniejszej miejscowości to dowiedz się, czy nie macie jakiegoś lokalnego serwisu ogłoszeń. Może się okazać, że przegląda go regularnie sporo miejscowych pań, które będą zainteresowane Twoimi usługami.

Podsunęłam Ci właśnie 7 sprawdzonych, solidnych sposobów na pozyskiwanie klientów. To, że się z nimi zapoznałaś niestety jeszcze nic nie znaczy. Teraz powinnaś zacząć wprowadzać je w życie! Nie przejmuj się, jeśli początkowo tempo procesu przyrostu ilości nowych klientek nie będzie oszałamiające. Po prostu bądź konsekwentna, wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję do nawiązywania kontaktów, chwalenia się swoją profesją i oferowania swoich usług.

Nie każda z nas czuje się komfortowo w nawiązywaniu nowych relacji biznesowych. Jeżeli za żadne skarby nie jesteś w stanie się przełamać, to na początek spróbuj się załapać do pracy u kogoś. To także ma mnóstwo zalet!

Jeżeli myślisz o rozpoczęciu lub rozwinięciu kariery stylistki rzęs, to sprawdź ofertę szkoleniową Lash Design! Szkolenia prowadzę ja – Monika, zdobywczyni nagród w międzynarodowych mistrzostwach w stylizacji rzęs w Polsce i we Włoszech. Ofertę znajdziesz klikając TUTAJ!

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklpeu